ليزر واژن

كاربرد ليزر واژن جهت تنگ كردن واژن با ليزر ، لابياپلاستي با ليزرو رفع تيرگي واژن ( سفيد كردن واژن ) و درمان خشكی و اتروفی واژن و درمان بي اختياری ادراری و برطرف كردن سوزش و خارش واژن مي باشد.

بيمار باید تست پاپ اسمير نرمال داشته باشد و واژن وی عاری أز هر گونه عفونت باشد . داشتن تبخال تناسلی يا هرپس و نيز زگيل تناسلی از موارد ممنوعيت انجام ليزر واژن به شمار مي ايد .

انجام رابطه جنسي و وان ابگرم  تا سه روز بعد از ليزراجتناب بايستي بشود .

انجام لابياپلاستي با ليزر بدليل خونريزي كمتر و عدم نياز به بخيه برش جراحي صاف و بسيار تميزی را نتيجه مي دهد .

روشن سازي رنگ پوست ناحيه تناسلي ( واژن ، دور مقعد و كشاله ران ) با هندپيس whitening ليزر موناليزا در سه تا چهار جلسه به فواصل ماهانه انجام شده و بعد از انجام ان پوست تا چند درجه روشن تر مي شود . استفاده از كرم هاي روشن كننده پوست نيز تا مدتي بعد از انجام ليزر توصبه مي شود.

ليزر تنگ كننده واژن و ليزر سفيد كننده واژن و لابياپلاستي با ليزر در مجهز ترين و مدرن ترين كلينيك تهران با مناسب ترين هزينه توسط دكتر مريم لطفی زاد متخصص زنان توسط پيشرفته ترين دستگاه موناليزاتاچ Deka انجام مي شود.

جهت اطلاعات هزينه ليزر واژن با تلفن مطب 22721841 همه روزه از ساعت ده صبح تا هشت عصر مي تًوانيد تماس حاصل نماييد.

لیزر مونالیزا تاچ چیست؟

لیزر مونالیزا تاچ جدیدترین تکنولوژی لیزر دنیا می باشد که در بزرگترین و مطرح ترین مراکز تحقیقاتی پزشکی بین المللی مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته و نتایج درخشانی را در زمینه زیبایی و سلامت زنان به دنبال داشته است و موفق به دریافت تاییدیه های پزشکی از جمله FDA امریکا شده است . لیزر مونالیزا یک درمان جوان سازی واژن است که بطور خاص برای غشای مخاطی واژن طراحی شده است.لیزر مونالیزا فازغ از تاثیر استروژن ، با افزایش خونرسانی و رطوبت مخاطی واژن و تحریک کلاژن سازی ، محیط طبیعی واژن را به آنچه که در سالهای جوانی وجود داشته بازمی گرداند. لیزر واژن با تاثیرگذاری آرام بر بافت غشای واژن، تولید کلاژن را تحریک کند و عملکرد ناحیه درمان شده را بهبود بخشد. علاوه بر این با استفاده از این روش می توان مواد غذایی مناسب را به صورت متوازن در اختیار غشای مخاطی قرار داد.

در مطالعات انجام شده مشخص گردید که ۵۰٪ خانمها پس از یائسگى دچار سوزش و خشکى واژن، عفونتهاى ادرارى و درد در هنگام نزدیکى هستند و در کل کیفیت زندگى در آنان پایین می آید. لیزر مونالیزا تاچ قادر به درمان خارش و سوزش ناحیه واژن که ناشى از خشکى آن است بدون عوارض جانبی می باشد. در سال های اخیر، جراحی زیبایی واژینال به ویژه لابیاپلاستی و واژینوپلاستی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. تاکنون همیشه از جراحى پلاستیک جهت ترمیم تغییرات ظاهرى ناحیه ولو و واژن که در اثر عوامل ارثی، بارداری یا ناشی از افزایش سن می باشد، استفاده می شد.اما اکنون لیزر مونالیزا یکی از موثر ترین روش های درمانی غیر جراحی و بدون نیاز به دارو برای جوان سازی واژن است که برای پیش گیری و درمان آتروفی واژن (خشکی و تیرگی واژن) و تاثیرات پس از آن و …. استفاده می شود.

کاربردهای لیزر مونالیزاتاچ

مزایای لیزر مونالیزا تاچ:

بیمارانی که تحت درمان لیزر مونالیزا تاچ قرار می‌گیرند، به دلیل بهبود فرم واژن معمولا از روابط جنسی و ارگاسم بهتری برخوردار می‌شوند. افزایش کیفیت و کشش بافت واژن، افزایش جریان خون ورودی به واژن، سفت شدن کانال واژن و جوان‌سازی بافت‌های سالخورده، آسیب دیده و تحریک‌شده واژن از جمله مزایای ویژه این پروسه درمانی هستند. انجام این پروسه درمانی به عادی شدن pH واژن و کاهش عفونت‌های مرتبط با دستگاه تناسلی کمک می‌کند. بازسازی جداره‌ طبیعی واژن و ارتقای کیفیت بافت نیز باعث بهبود روان سازی واژن می‌شود.
بیمارانی که تحت لیزر مونالیزا تاچ قرار می‌گیرند، از استرس و فشارهای ناشی از بد فرمی واژن، دردناک شدن مقاربت جنسی، آتروفی واژن، خارش، خشکی، سوزش و عفونت‌های دستگاه تناسلی رهایی پیدا می‌کنند.

عوارض لیزر مونالیزاتاچ

در این رابطه مقدار ریسک و خطر در سطح حداقل قرار دارد. این درمان به صورت سرپایی انجام می شود. تعدادی از زنان استفاده کننده از این روش عوارض جانبی موقت را در نتیجه آن گزارش کرده اند که شامل اندکی قرمز شدن و التهاب یا ورم در ناحیه واژن می باشد. به هر حال اکثر علائم مشاهده شده به سرعت از بین می روند.

خدمات دکتر مریم لطفی زادجراح زیبایی زنان با استفاده از دستگاه مونالیزا تاچ شامل:

زیباسازی واژن، بالا بردن میل جنسی، تنگی واژن، روشن سازی واژن، کوچک کردن لبهای دستگاه تناسلی( لابیاپلاستی ) درمان خشکی واژن، درمان خارش و سوزش واژن، درمان افتادگی مثانه و نشت و بی‌اختیاری ادراری

سوالات متداول:

لیزر واژن مونالیزاتاچ چگونه انجام می‌شود؟

متخصص، داخل واژن را قبل از وارد کردن لیزر تا حد امکان خشک می‌کند. سپس متخصص پروب لیزر را وارد واژن می‌کند. این عمل تقریبا پنج دقیقه طول می‌کشد و پس از آن پروب بیرون آورده می‌شود. معمولاً توصیه می‌شود که سه جلسه درمان در فواصل شش هفته‌ای انجام شود و پس از آن یک بار سال بعد تکرار شود.

سفید کردن واژن با لیزر

برای سفید کردن واژن (بخش بیرونی اندام تناسلی) ، بی‌حسی موضعی با استفاده از کرم بی‌حس کننده ایجاد می‌شود. بهتر است پیش از لیزر سفید کردن واژن ، نتیجه تست‌های سیتولوژی قبلی خود را به پزشک تحویل دهید.

تنگ کردن واژن با لیزر

گشادی واژن اغلب در نتیجه رویدادهای طبیعی یا جراحت های وارد شده همچون به دنیا آوردن بچه یا شل شدن بافت واژن به خاطر فرآیند افزایش سن در افراد مشاهده می شود. در این موارد، مهم است که دلیل شل شدن واژن مشخص شده و وضعیت واژن و غشای مخاطی آن مورد بررسی قرار گیرد. به هر حال، روش درمانی لیزر مونالیزا با استفاده از اشعه لیزر CO2 امکان تنگ کردن واژن  را نیز داردو امروزه این روش می تواند جایگزین مناسب جراحی باشد که عوارض جراحی و دوره نقاهت طولانی ان را ندارد.

آیا قبل از لیزر نیاز به انجام آزمایش می باشد؟

بیمار قبل از انجام لیزر نیاز به معاینه واژینال دارد و در صورت وجود عفونت حتما باید ابتدا درمان کامل شود، و سپس برای لیزر اقدام نماید. همچنین باید قبل از لیزر، نمونه پاپ اسمیر تهیه شود.

از چه سنى می توان از این لیزر برای تنگ کردن واژن استفاده کرد؟

بهترین سن انجام لیزر واژینال بین 20 تا 60 است.

آیا این لیزر دردناک است؟

خیر.لیزر واژن معمولا به عنوان یک کار بدون درد مطرح است، ولى در افراد خیلی حساس ممکن است فقط یک حس لرزش حین انجام لیزر داشته باشند

آیا باردارى پس از لیزر واژینال منعى ندارد؟

خیر، هیچ گونه منعی برای بارداری نیست. و تنگ کردن واژن به وسیله لیزر مونالیزا تاچ تاثیرى روى بارورى ندارد.

آیا لیزر مونالیزا تاچ برای درمان بی اختیاری ادرار هم به کار می رود؟

بله، پس از تنگ کردن واژن با لیزر این مورد برطرف می شود. هرچند لازم به توضیح می باشد که اگر افتادگی مثانه شدید و ساختار آناتومیک لگن دچارتغییرات آتروفیک شدید باشد، رفع اینگونه بی اختیاری ادراری مستلزم جراحی است، و چنین مواردی با لیزر واژن، اصلاح نمی شوند.

ویژگی های لیزر مونالیزا تاچ

۱- عدم نیاز به بیهوشی ۲- سرپایی بودن و عدم نیاز به بستری شدن ۳- هزینه بسیار کمتراز جراحی ۴- بدون درد
۵- بدون خونریزی

مراقبت های بعد از لیزر واژن

اکثر زنان پس از درمان اندکی ناراحتی را در ناحیه واژن خود گزارش کرده اند و این علائم معمولاً در طول چند روز اول پس از درمان مشاهده می شود. پس از درمان توصیه می شود از انجام رابطه جنسی برای مدت دو روز خودداری شود و معمولاً بلافاصله پس از درمان امکان بازگشت به فعالیت های عادی وجود دارد. در طول دوره بهبود، ممکن است توصیه شود از بلند کردن اجسام سنگین یا انجام بعضی فعالیت ها همچون دوش گرفتن با آب گرم یا حرکت های ورزشی خودداری شود. به هر حال پزشک به شما دستورات و راهنمایی های خاص ارائه می کند تا با استفاده از آنها امکان ریکاوری هر چه سریع تر وجود داشته باشد.